CIU CIU

joi, 9 septembrie 2010

Romania postdecembrista in ochii mei II

Daca imediat dupa revolutie toata lumea striga NOI NU NE VINDEM TARA deoarece oamenii aveau bani, pe care ulterior i-au pierdut prin jocuri gen Caritas, prin devalorizarea leului(atunci a inceput cu adevarat saracirea si indatorarea populatiei, iar cei ce au fost "inspirati" au devenit mari afaceristi:) ) .

Pentru a stavili dorinta romanilor de a-si pastra companiile de stat, politicienii si oamenii din jurul lor au hotarat sa le faca neprofitabile, prin metode de genul infiintarea unor firme "capusa" fara activitate ce sugeau tot profitul ( firme indirect stapanite de ei ), prin neefectuarea unor lucrari de intretinere sau modernizare, prin achizitii nefondate si la suprapret.

In a IIa jumatate a anilor 90 au inceput valurile de disponibilizari, ca multi dintre romani familia mea a fost afectata de catre acestea tata fiind dat afara, e drept, din motive personale. Eram prea mic atunci ca sa inteleg ce se intampla in jurul meu, imi amintesc ca am fost la manifestatii sindicaliste in bucuresti si am purtat drapelul, un prieten de familie fiind un fost lider sindical.

Singurele amintiri mai clare sunt cele din satul Olari unde-mi petreceam vacantele alaturi de verii mei din partea tatalui si copiii de pe strada, nu prea imi pasa mie de ceea ce se intampla in jurul meu, eram un copil cuminte, imi idolatrizam bunicul si nu puneam prea multe intrebari.

Ehh totul s-a schimbat prin anul 2000 dupa moartea bunicului meu, dar despre asta am sa povestesc in post-ul urmator.



Niciun comentariu: